10 Oca 2010

Ezberlerim, Ezberlerim, Unuturum



Dün, bütün günü bir arkadaşımızın evinde sohbet, muhabbet, yan gelip yatmaca halinde geçirdik. Sonra onlara her gittiğimizde oynadığımız Trivial Pursuit oyunu çıkıverdi ortaya, başladık oynamaya.

Oyunda tarih-coğrafya, spor, hobi, eğlence, bilim, doğa gibi çeşitli kategorilerde, çeşitli zorlukta sorular var. Takımlar halinde, bahtınıza çıkan soruları cevaplayarak, oyunu kazanmaya çalışıyorsunuz.

Bugüne kadar oyuna katılan oyuncuların bir kısmı değişmişti ama sonuç hep aynıydı; bazı soruları biliyor, bazılarına "hönk?!!" diye cevap veriyorduk ama zaten o cevapları kimse bilmediği için "aman da ne kültürsüzmüşüz" demiyorduk, içimizden.

Derken, dün akşam aramıza biri katıldı ve bizi duman etti. Ben onunla aynı takımda olduğum halde, hayatımda cevabını duymadığım şeylere sakin sakin cevap verişi, "yaşasın, kazanıyoruz!" tadını almama bile engel oldu. İçimden sürekli "yuh, oha, pes!" gibi öz kültürümü ortaya çıkaran şeyler söyleyip, durdum.

O gittikten sonra, bize bir hırs basmasın mı? "Ulan Ceren, sen görürsün. Hepsini çalışacağız o kartların" diyerek, başladık kartları ezberlemeye.


Nasıl eğlendiğimizi anlatamam. Sanki bugün bir sınav var ve ona çalışıyoruz. Ama o ana kadar kapak açmamışız. Diyalogların absürdlüğünden kendimize gülüyoruz, acınacak halimizle dalga geçiyoruz.

Derken, birden dedim ki "Ya ne salağız! Biz, zaten bu konuları böyle ezberleyerek öğrendiğimizden, şimdi unuttuk. O kızcağız, merak etmiş, öğrenmiş, konuları bağlamış. Bizim gibi ezberlememiş. Gel gör ki bizde kafalar aynı, değişen bir şey yok."

Ama ne olursa olsun, ne zamandır sabahladığım en eğlenceli gece oldu. Takımın yarısından çoğu uyuya kaldı.
Geriye hırs küpleri Arda ve ben sabah 5:30'a kadar kartları ezberledik işte :)

Rakip tanımam artık! Ancak oyun güncellenirse, ben yokum.
Daha doğrusu Ceren varsa ben yokum!

12 yorum:

Fery... dedi ki...

Çok güldüm ya :) biz de aynı şoku yaşamıştık ama aynı takımda olduğumdan ben ekip arkadaşımla gurur duymuş kendime üff ya hiçbir şey bilmiyorsun demiştim ama hırslı bir insan olmadığımdan kart ezberleme gibi bir şey yapmadım :)) Ceren'in olmadığı oyunlar diliyorum :))

Aslısın dedi ki...

Ya Fery, şaka gibi bir kız, bir de nasıl alçak gönüllü, susuyor ayıp olmasın diye :))

NeS dedi ki...

keyifli bir yazıydı. :) hiç bana göre oyun değil demek ki, ezberimde kötü yahu benim, birden bire sorulan soruları cevaplamak da heeeç bana göre değil. :))

Sokak Kedisi dedi ki...

Ceren varsa ben de yokum!!

:)))

Pek keyifliydi,

Sevgiler

Aslısın dedi ki...

NesTaL: Ama çok eğlenceli, bak gerçekten :)

Sokak kedisi: Valla olma, öldürür adamı :)

Kitapkurdu dedi ki...

Ben gerçek bir ezberciydim, okul döneminde tarih kitabını kelimesi kelimesine ezberler, sınavdan 2 gün sonra yine sınav yapacak olsalar 0 alırdım. O bilgi işime artık yaramıyorsa derhal unuturdum. Ayy ne komikmiş. Demek ki bu soruları da cevaplayamam.Ama önemli değil, ezberler bir sonraki oyunda cevaplardım :)

Aslısın dedi ki...

Kitapkurdu: İşte tam da öyle. Şaka bir yana ezberlediklerimin çoğunu unuttum bile :) Normal oynamak için gerçekten çok eğlenceli bir oyun.

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

:)) offfff... ne seviyorsunuz şu kadınsı rakabet oyunlarını..

catan diye bir oyun var; bilmem kaç sene üst üste "en iyi masa üstü oyun" seçilmiş.. ona sarmak istemiştim bir ara.. da, asgari 4 kişiyle oynandığı ve benim 4 kişi bir araya getirmemin zor olduğu gerçeği sonradan çarptı tabi suratıma..

milyoner ve gizli hedef(risk) neme yetmiyorsa artık...
sanki millet "hadi öküz, oynayalım" diye kapının önünde sıra..

Mademoiselle Coco dedi ki...

Bak işte ben Öküzün "kadınsı rekabet" tanımlaması hariç, bilumum oyunları seven tipim! Tamam kabul, kazanmaya da bayılırım; takım oyunlarında full performans gösteririm, bireyseller de gerekirse ağzımla kuş tutarım... Da tanıyanlar bile inanamıyor: Ben bu Trivial Pursuit'i hiç sevemedim! Belki kazanamadığım içindir, senin taktiği izlemeye karar verdim Aslı!! :)

Unknown dedi ki...

Hahaeğlenceli bir zaman olmuş belli ki :) Taa okul zamanlarından kalma bilinçaltımıza yerleşmiş ezber sistemiyle çözüm ise o anı yaşayanlar için çok eğlenceli görünüyor buradan :)

Aslısın dedi ki...

Öküz:Valla kadınsı bir şey hissetmedim, benimle ezbere kalkışan kişi erkekti. Duygularım ondan farklı değildi :)

Coco: İstediğin zaman ezberde yardım ederim, nası eğlenceliydi anlatamam :)

İsmail: İşin en eğlenceli kısmı tam da dediğin kısımdı. Ah haftasonu yine ezberlesek keşke :)

Paşa dedi ki...

:) çok komıktı al bendende o kadar garfikerlik kursuna gidiyorum sınava çalışıyorum unutmuşuz ders çalışmayı:)
bakıyorum he tammam anladım diyorum gözümü defterden çebvirmemle unutuyorum:(
yaş la alakalı tabi çok çabuk unutuyor ve ezberleyemiyoruz..