17 Oca 2010

Kötüsün Sen!



Gözlerin parlıyor. Yüzünde saklamayı beceremediğin bir gülümseme var. Ama anlattıkların acıklı ve iç karartıcı.

Bir arkadaşının başına gelen kazadan ve sonra hırsız tarafından evinin soyulmasından bahsediyorsun.

Önce konuştuklarından çok gözlerine ve ağzına odaklanıyorum. İçimden yanlış anlıyorum, diyorum. Ama o kadar net ve açık ki baktığımda.

Bir başkasının başına gelen kötü olaylar, seni nasıl içten içe mutlu ediyor?
Senin başına değil de onunkine geldiği için mi seviniyorsun?
Sana konuşacak mevzu çıktığından mı bu kadar mutlusun?
Yoksa onu en derinlerde hep kıskandığın için mi kötü olaylar yaşaması sevindiriyor seni?

Ben cevabı bulamıyorum.
İnsanlardan bazen çok korkuyorum!


Foto:gallery.photo.net

17 yorum:

Aslı dedi ki...

Aslıcım, bu bahsettiğin her kimse undan uzaklaşabileceğin kadar uzaklaş! En çok zarar da böyle arkadaşınmış gibi görünüp üzüntünden zevk alarak beslenenlerden geliyor... Dİkkatli ol...

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

d) hepsi...

Şöyle 3sn duraklayıp / nefes alıp durumun farkına varsa, eminim o da utanırdı.. (utanacağı varsayımıyla yazıyorum.. aksi durum aşar beni.. anlamam/aklım ermez)

Düşünememek, aptalca hareket etmek... "kötü" yaftası için yeterli olmamalı bence..

Benzer bir şey yaşadığımı hatırlamıyorum... Ama çokça aptallık, çokça hata yaptım şu hayatta.. Geriye dönüp de, düzeltmek isteyeceğim tonla kıvır zıvır var..

Gel gör ki, "öküz kötü" diyecek bir Allah'ın kulu olabileceğini sanmıyorum.

Bilerek/bilincinde olarak yapanlar.. onlar aşıyor işte beni.. uzak olsunlar..

Aslısın dedi ki...

Aynen öyle Aslı, "kaç kaç kaç" felsefesini uyguluyorum.

Aslısın dedi ki...

Öküz: Bu kötü yaftası değil, inan bana. Başka durumlarda da aynı sinsilik, fenalık var. Keşke dediğin gibi aptallık olsaydı ama maalesef değil.

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Kötüyü gördüm ben... Üniversitedeydim; net hatırlıyorum o ilk tanıştığım anı..

Aşık olduğu adamın alternatif sevgili adaylarından birine haddini bildirmek için akıl almaz planlar yapmıştı yakınımda... Ağzım açık, tüylerim diken diken izlemiştim..

Sonradan amacına ulaştı mı bilmiyorum; ama yaptı da o planladığı şeyleri. Hakkında olmadık dedikodular mı yaymadı... alenen tehdit mi etmedi.. okul yönetimini yönlendirip çorap mı örmedi başına.. ne siz sorun ne ben söyleyeyim...

Nasıl hazmetti seneler içerisinde, aklıma geldikçe şaşarım hala..

Evlerden ırak..

Aslısın dedi ki...

Bana da birisi buna benzer bir kötülük yapmıştı. Ama sonradan kötüden çok akıl hastası olduğuna karar vermiştim. Çok tehlikeliydi. Gerçekten de evlerden uzak.

malumafatrus dedi ki...

gazetelerde Angelina Jolie ( Hülya Avşar vs) gibi güzel kadınlar bile aldatılır türünden başlıklar işte tam bu mantığın ürünüdür. Kıskanılanların bir kusuru olabileceğini düşünmek, onların da hayatlarında bir eksik olduğunu görmek dindiriyor kıskananların yaralarını. İçlerindeki sızı doğuştan mı hayat etkili mi orasını bilemiyor, çözemiyorum.

Eliza Doolittle dedi ki...

Malumatfurusun konuyu bagladigi yer cok iyi, gercekten de boyle hastalikli bir teselli sapmasi yasaniyor bazen etrafta...Ben gizli yaralarimi saramadim, baskalarinin acik yaralarindan duydugum memnuniyeti kendime merhem yaptim gibi bir sapkin durus...
Uzak dur Asli, ya da durma bosver, goruyorsun nasilsa kotulugunu, ac kalkanlarini o da yeter...

Sokak Kedisi dedi ki...

Var böyle insanlar...
Birinin başına gelen kötü birşeyi seyretmekten hatta olup olmadık ortamlarda bile bunun kulisini yapıp kendini tatmin etmekten geri durmayan hastalıklı insanlar bunlar.

Bir örneğini Türkan Saylan olayında gördüm mesela. Kadıncağızın ilaçlardan dolayı saçlarının dökülmesi ve cildini kollamak için başına bir örtü takmasına ' Ohhh olsun sana, bize laf ettin ama gider ayak örttün kafanı, yedin Allah'ın tokadını' diye yorumlayan ve pis pis sırıtan insanları hatırlıyorum...

Çok yazık. İnsan olmaktan utanıyor insan böylelerine denk geldiğinde.

Bazıları da üzmekten hoşlanır, sırf üzüntüye şahit olmak için yalan söyleyen birini bile tanıyorum :(

Haklı Eliza Doolittle; aç kalkanlarını, kolla kendini...

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Sağlıksız bir durum olduğu kesin. Esas sorun bu durumun farkında olup olmadığı.
Mesafeli olmakta fayda var.

Unknown dedi ki...

Uzak kalmalı böylelerinden,uzaklaşmalı...

Tari Eluch dedi ki...

Yorumları okumadım.. Bunun için öncelikle özür diliyorum..

Ve doktor olmamama rağmen teşhisi koyuyorum: Borderline kişilik bozukluğu.. Maalesef ki tanıdıklarımızın çoğu bu anlattıkların gibi. Ben anlam veremiyorum bir insanda vicdan olmamasına, bana göre insanı insanlaştıran vicdanıdır.. Böyle kişiler kesinlikle hasta ruhlu. Sen kendinden uzaklaştırsan da emin ol o ve onun gibiler yine maskesiyle yanına gelecek. O yüzden bizim yapabileceğimiz tek şey: Kendimiz olmak ve ''kendimizi'' muhafaza edebilmek sanırım..

Aslısın dedi ki...

malumatfarus: içindeki eziklik belki de bilmiyorum.
eliza: kalkanlar havada :)
sokak kedisi: evet o olayı hatırlıyorum, insanların çığrından çıkmaları sanırım bu.

kağıttan gemiler, kitap kurduyum ben: uzak durabildiğimce duruyorum ama bazen buluyorlar ya seni.
tari eluch: borderline ise var ya allah esirgesin, çok korkunç oluyorlar dediğin gibi. Sen uzak dursan da onlar kendi dünyalarında sana her türlü kötülüğü yapabilirler.

Stil Direktoru dedi ki...


Aslı ah canım sorma sana da her kim hastaysa acil şifalar dilerim canım umarım kötü bir sonuç yaşanmamıştır :( Yazına gelince de nedense böyle insanlar var canım, halbuki birinin neşesi, huzuru, ekonomik durumu ile hasetlik duymak yerine sevinsek her birimiz birey ve ülke olarak daha iyi yerlere geliriz, bitsin artık kötü düşünceler sadece sevgi ve takdir dolsun yaşam :(

Aslısın dedi ki...

Sağol canım, çok şükür şimdi her şey yolunda. Umarım hepimiz için hep yolunda devam eder.
Dediğin gibi olsa hayat gerçekten bayram olur ama olmuyor işte :(

Stil Direktoru dedi ki...

Sen pozitif bak yaşama kötüler ettiklerini er yada geç buluyor bacım test edildi biliyorum yani :) Allah rahatlık versin canım.

Aslısın dedi ki...

Haklısın Edacım, sağol sana da iyi uykular. Artık uyuyalım değil mi :))