4 May 2010

Oburum, Salağım vs vs...


Cumartesi gecesi gittiğim düğünde çektirdiğim bir fotoğraf, kendimle yüzleşmeme vesile oldu. Hala travmanın etkisindeyim. Aslında düğüne giydiğim elbisenin sıkması da bir işaretti ama onu görmezden gelmiştim zira genel olarak görüntü fena değildi.

O fotoğrafta, iki ufak tefek kızın yanında bir deve, bir katana gibi görünüyorum. Tamam son zamanlarda ergenlik zamanında yediğim kadar çok hamur işi yemeye başladım ama bu kadarını beklemiyordum.

Son altı aydır, her "rejime başladım" kararımın üçüncü günü zıvanadan çıkıp, normalden çok yemek yemeye başlıyorum.

Yaşadığım bu fotoğraf travması sonucunda, düğünden döndükten sonra televizyonda, aniden karşıma çıkan mekik çekme aletini, o salak reklamı sonuna kadar seyredip, gecenin yarısında ısmarlayıp, uykuya daldım.

Bugün alet geldi. Tabii ki reklamda hiç bahsetmedikleri; kardiyo kapsamında mutlaka gün aşırı yürüyün, bisiklete binin detayını, gelen paketteki kitapçıkta okuduğumda şaşırmadım.

Ne salağım ben yahu!
Senelerdir bir şekilde kendimi bozmadan mis gibi devam ederken, bok vardı o kadar ekmeğe, pizzaya düşecek! Şimdi 50 yaş üzeri ev kadını modunda, salak reklamlardan ürün ısmarlıyorum.
Öz salağım gerçekten!

Görselselselselsel...

25 yorum:

kimoono dedi ki...

haha estağfirullah :)

rejime başlamayın aslında. hareketinizi artırsanız, aynen orda dediği gibi yürüyüş yapsanız sıkılaşırsınız eminim. hatta alışkanlık bile yapar o yürüyüşler. annemden biliyorum. ilk zamanlar pek istekli değildi ama zamanla arar olmuştu.

gerçi üşengeçlik nasıl bir şey onu da iyi biliyorum ve hak veriyorum :)

malumafatrus dedi ki...

sen ben kanmazsak bunlara, nasıl canlanacak bu ekonomi Aslı? Hem yemeğe para harcayarak hem de zayıflamaya para harcayarak da güzel bir denge kuruyoruz bence.Midemi kandıramadığım için kendimi kandırmayı tercih ediyorum:)

Aslısın dedi ki...

kimonoo: Ya o üşengeçlik var ya, o benim işte! Reklamda verilen telefon numarasını aramak için ev telefonu uzakta diye yanımdaki cep telefonumu kullandım :)

Malumatfarus: Gerçekten mideme bir şeyler oldu. Kanmıyor, aklı başına mı geldi ne olduysa fena oldu ama. Mekik aletim canım benim! :)

Meral Erdoğan dedi ki...

yapma aslicigim, seker ve tuzu yavas yavas azalt, gun asiri yuruyus kismini bence sen halledersin, mekik aleti de hazir geldi kim tutar seni :)

Aslısın dedi ki...

Meralciğim, canım benim, moral verici gördüm seni:))
Ama evet ya gerçekten de öyle. Mekik aletim var, kim tutabilir ki beni :))

Sokak Kedisi dedi ki...

:))

Haksızlık ettin gene kendine, gördüm ben resmini, hayatta inanmam o kadar feci durumda olduğuna :))

Havalar hazır kıvamına gelmişken bol bol yürüyüş yeter bence sana Aslıcım, biraz da hamurişiyle ilişkini gevşettin mi bitmiştir bence bu iş :)

Aslısın dedi ki...

:)) Yok tamam hala görüntü idare ediyor ama 5 kilo be Sokak kedisi, bir de o fotoğrafı görmeliydin, anneee, fenaydım fena :)
Ya dur bakalım mekik aletimle bambaşka bir insan olacağım :)))
Ama sokak kedisi hamur işi candır ya :)

Aslı dedi ki...

Ben de geçenlerde çekindiğimiz üniversite öğrencilerinin arasındaki fotoğrafımda çok kötü hissettim, üniversiteden sonra(özellikle de evlendikten sonraki bu 1 yılda) kilo aldığım için çok hantal görünüyordum fotoğrafta:(( Şu grip bir geçsin, okuldan eve yürümeye başlayacağım inşallah... Hamuru çikolatayı kesip ince Aslılar olmamız lazımmm! Ama bu tembellikten nasıl kurtuluruz onu bilmiyorum işte..

Aslısın dedi ki...

Aslı, tembellikten kurtulmayacağım onu kabul ettim artık. Seviyorum ben onu hem :) Ama mekik aleti, yürüyüş bunları zevk alarak da yapabiliriz, tembel kişiliklerimizden ödün vermeden. Bunu aklımızda tutalım :)

Bero dedi ki...

Bu arada resimdeki kız da pek bir ince gibi. Keske öyle makarnaları mideye indirip onun gibi kalabilsek :)

ruhumun pusulası dedi ki...

Bu da bir özeleştiri olmuş ama kendine haksızlık etme. Bak biz aslında mutluyuz bizim ayarımızı hep Ebru Şallı tipleri kaçırıyor. :)

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Hadi ordan, sıska:)

Bazı bünyeler isteseler de dombili moda geçemez(bknz: ben.. en fazla, vücut şekilden çıkar:P)..

Haksızlık etme yani kendine..

Kalbin için, sağlığın için yiyip içtiklerine dikkat et yeter; gerisi için endişelenmene hiç gerek olmadığını düşünüyorum.

Aslısın dedi ki...

Bero: O değil de o makarna da nasıl yenir ama :))

Ruhumun pusulası: Mutlu muyuz? :)) Ebru Şallı başka bir ligde, onunla yarışmam bile :)

Öküz: Mekik aletimi kullanayım da o zaman sıska olacağım bak :))
Evet ben top gibi olmam ama dikdörtgen olma potansiyelim var, köşeli tombul :)
Ayrıca yorum da yüreklendirici, evet sağlık açısından baksam zaten bu kiloyu da almazdım. Danalar gibi karbonhidrat ve yağa yüklenmekten oldu. Neyse az önce mekik aletimi kullandım, başarıdan başarıya koşacağım :)

StummScream dedi ki...

Tek yol hızlı yürüyüş ama tempolu değil hızlı ya da spor yapmak değil. Spor sadece kas getirir.

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Bak StummCream haklı.. Mekik hareketinin %80 etkisi kas yapımıdır; zayıflamak/yağ eritmek için kullanılmaz. Pazarlama yalanıdır o.

Yağ yakımı için düzenli olarak koşman, yahut tempolu & uzun süre yürümen lazım. Isınması lazım o bölgelerin; terlemen lazım..

Mekikte olacak şey şu: Lömbür lömbür yağ dokusunun altında saklı kalmış, gizli baklava dilimleri:P

Aslı dedi ki...

Lömbür lömbür yağ dokusunun altında saklı kalmış, gizli baklava dilimleri ha! Gülmekten o baklavalar oluşmaya başlayacak neredeyse:))

éLLa Çiça dedi ki...

ben de cok fena sardim su aralar hamur islerine, hayatimda hic rejim yapma ihtiyaci duymadim ama, sanirim bundan sora baslasam iyi olacak. yayildim gidiyorum.

Aslısın dedi ki...

Stumm scream: Evet yürümeye de başladım, mekik ise çok hafif ya öyle baklava olmaz neredee :)

Öküz: Çok pissin yaa :)) Bende de gülmekten baklava oldu, ben hafif yapıyorum o mekiği zaten tembelim yoramam kendimi :)

Ella: Hamur işi çok fena ya, ömrüm boyu bayıldım ama hiç bu kadar yediğimi gösterir hale gelmemiştim ben de.
Sakın yayılma, sonra toplaması daha zor oluyor.

Pixie dedi ki...

Çok tanıdık bir hikaye :)
ben de istiyorum kilolarımı vermek
şimdilik en büyük hatayı yapıp vermem gereken bikaç kilomu daha gencim ertelemesine bırakıyorum
bakalım ne zaman vermek için ısrarcı olucam :)

geçen sene verdiydim halnuki hıh :)))

Aslısın dedi ki...

Daha gençsen gerçekten kolay işin. Yaş ilerledikçe normalde almadığın kilo normalde verdiğin sürede verilmiyor :)

Adsız dedi ki...

O düğünde ben seni pek beğenmiştim oysaki, bence fotoğrafı çeken kişinin fotoğraf çekme yetkinliği de sorgulanmalı, tek taraflı bakamamak lazım. En azından ben o gece çekilen fotoğraflar için bu şekilde düşünmekten yanayım aç parantez çekilen fotoğraflardan memnun tek kişiye de rastalamadığımı da belirtmeyi boynumun bir borcu bilirim kapa parantez. bazen en acımasız eleştiriyi insan kendi kendine yapıyor ki bu ayrı bir yazı konusu olabilir bak :))imza uçurtma

Su dedi ki...

Can bogazdan gelir. Ye bacim. Ama cik oyna ayni zamanda.

Aslısın dedi ki...

uçurtma: sen çok tatlısın bu biiirrr, dediğin gibi insanlar kendini eleştirenler ve eleştiremeyenler diye ikiye ikiye ayrılır ve bu da harika bir yazı konusu olur ikiiii, çok sarhoşummmm üççç :)=

Su: Seni çook özledim, sadece bu kadarını söyleyebilirim. O dünya güzeli oğlunun büyümesine tanık olamıyorum ya, buna nasıl üzüldüğümü anlatmak istemiyorum.

En Sevdiğim Şey dedi ki...

2 ayda tam 10 kilo almış biri olarak, fotoğraf krizini nasıl iyi bilirim...
birde en kötüsü yemek güsel birşeydir, vazgeçemezsin ya:(((

Pixie dedi ki...

22 yaşı ben genç görüyorum en azından :)

Bir de normalde vermekte zaten zorlanacağım sınırdayım hani en kritik 3 - 5 kilo sonrası zayıflık, bünyede bir rahatlık... Bakalım başladık yine karbonhidrat yasaklarına :) Yalnız ben mekikle hayatta kendimi yoramıyorum bu da başka bir gerçek :)