2 Kas 2011

Normal iyidir

Y: Bugün nasıl geçti, Aslı?
A: Normal. Ne çok kötüydü, ne de iyiydi.
Y: Normal iyidir.

Önce itiraz edesim geldi ama gerçekten de normal iyidir, yahu. Standart işte. Ekstra bir kötülük veya harika bir değişiklik yok. Kötülük olmaması iyi de; fazladan mutluluk olmamasını kabullenmek, kulağınıza kötü gelmesin, şimdi.

Ne zaman çok heyecanlansam ya da bir şeye çok tutkulansam, sonunda ya hislerim normalize olur, ya da sonu kötü biter. Kötü bitene de alışırım, normalle de yaşamaya devam ederim. Yani aslında her duygu, bir şekilde normale döner.

İnsanları birden çok sevmem, güvenmem, başımın üzerine çıkarmam da sonunda genelde onları normal olarak sevmem ya da eskisi kadar sevmeyip, uzaklaşmam ile neticelenir. Yani bir şekilde normale döner.

Fazla heyecan ile sonsuza kadar yaşayamazsın. O heyecanlanma hali de normale döner. Bir hediye aldığında, eğer o çok istediğin bir şeyse; sevinirsin, havalara uçarsın ama sonrasında, onu her eline aldığında heyecanlanmazsın artık, sadece sevinirsin varlığına ve hatta bir süre sonra belki umursamazsın bile.

Yani her şey normale döner. Kötü deneyimler, alışana kadar üzer, öfkelendirir ama o da biter işte. Aşırı duygulanmalar ruhu yorar, bir yandan. Onun için normal iyidir.

Haa bu arada, normal nedir, diye sorarsanız; herkesin normal tanımı, kendine, diye cevap veririm. Şu anda, detaya giremem zira girebilecek kadar "normal" değilim.

Müzik: The Alan Parsons Project - Eye in the sky

20 yorum:

Nursel Dokuzlar dedi ki...

son zamanlarda nasılsın sorusuna verdiğim cevap hep, önce "standart" ardından "daha iyi zamanlarım olmuştu" oluyor. Normali arıyorum ama tam olarak kaybettiğim yeri hatırlamıyorum.

didem dedi ki...

Normal derken "notr" 'u kasdetiyorsun galiba. Haklisin heyecan, iliskiler, sevinc hep bir sekilde basta zirve yapsa da sonra yavas yavas ne negatif ne pozitif bir hale donuyor. Herhangi bir sekilde heyecani korudugumuz durumlar var mi acaba?

Emine dedi ki...

gerçekten normal iyidir Aslım, eğer herşey normalse ben de herkes adına kendimi iyi hissediyorum..
normale adrenalin eklemek kolay da anormali normal yapmak hiç de kolay olmuyor..
sanırım pek normal bir yorum yapamadım ama :)

Aslısın dedi ki...

Nursel, bekle gelir, istemesen bile gelir.

didem, evet nötrden bahsediyorum aslında.

emine yapmışsın, anormal de normal oluyor, daha zor olabilir belki ama oluyor. Kaçınılmaz olan o normallik ve bunun için mutlu olmalıyız.

alizafersapci dedi ki...

İyi bir konu, "NORMALİN ÜSTÜNDE" bir yazı ve değerli fikirler. Düşünmemi sağladığınız için teşekkürler.

attractive adam dedi ki...

normalin kriteri ne?
ruhun mutlu ve kıpır kıpırsa sen iyisindir zaten..yoksa beni kriter görürüsen bence harikasındır:))

Gulcin dedi ki...

kesinlikle normal iyidir. nasilsin diye soranlara normal dedigimde guluyorlar halbuki normal olmaktan iyisi olmuyor bence. Dingin huzurlu keske oyle kalabilse insan.

Syrakusa dedi ki...

Sen normal değilsin usta :)))

AVRAM dedi ki...

Anacım, sen "normal" kavramını çorba etmişsin.Standart, sıradan.. bunların hiçbirisi "normal"in karşılığı değildir ki. Kapsadığı alanda bir zerreciktir. Normal denilen şey, iki kişinin 'kabul'leridir sadece..

Syrakusa dedi ki...

Ama tanıdığın en süper anormallerden birisin hihohahaha :)))

Aslısın dedi ki...

alizafer şapçı, teşekkür ederim.

attractive adam, o kıpır kıpırlık nomal değil, normal üzeri, onu kast etmiyorum aman o kıpırtı hayırlı değil:)

gülçin, evet ya sakin, huzurlu, normal işte:))

syrakusa'um, hahaha sensin süper:))
ben anormalim:))

avram, ben ettim çorba, benim çorbam bu yaaa:) iki kişiyi filan unut, kendi kabulümdeyim ben:)

soluk dedi ki...

"allah standarttan saptırtmasın" :D

kara kitap dedi ki...

bazen hani sabah uyanıyorsun,ruhun kıpır kıpır,anlamsız bir iyimserlik hal, herşeye karşı bir kabullenmişlik. hiç bir sebep yokken mutlusun yani. başka bir sabahsa uyanıyorsun içinde yoğun bir öfke,başka bir gün olsa seni sinirlendirmeyecek ufacık birşeye bile sinirlenme potansiyeline sahipsin. bir başka günse uyanıyorsun her günkü gibi bir gün, yüzünü yıkayıp, bir iki lokma atıp ağzına, üstünü giyip hiç birşey hisstmeden sadece alışkanlıktan işe gidiyorsun.normal olan sıradan olan galiba.normallik alışkanlıkla mı geliyor?

OnlyVY dedi ki...

Kime neye göre normal! olmalıyız ki ?? Olmamali miyiz yada ? her duygu bir adim sonra "normal"e dönüyor demek ki. olmasa toplumda yer alabilir miydik ? Her "anormalliği" yaşayarak "normalliğe " dönelim derim yine de ben :)

Aslısın dedi ki...

soluk, amiinn:))

kara kitap, sanırım evet alıştığın ama seni rahatsız etmeyen hal o normal oluyor galiba.

only vy, yok vallahi toplumdakinden bahsetmiyorum canımın içi, ruh hali bu, o halden diyorum:)

Mr_TD dedi ki...

iyiyim diyeceksin :), kan kussan kizilcik serbeti ictim diyeceksin :D

Onur dedi ki...

Eskilerin söylemiyle "iç güveysinden hallice" :)

Bu şarkıya da ayrı bir bayılırım, biliyorsun. ;)

3yedi75 dedi ki...

normal ne iyi ne kötüdür.

HerbiRenk dedi ki...

:))iyi bayramlarrrrrrr

osman şahin dedi ki...

:)