1 Şub 2012

Adam

Gece. Karın altında yürümek. Buz gibi donduran havayı içine çekmek.
Neden eskisi gibi tat vermiyor, bunlar? Arkamdaki yokuşta, çocuklar eskiden benim de yaptığım gibi kayıyorlar, neşe içinde, bağırıp çağırarak.
Ellerim donuyor ama yine de dokunuyorum, kaydırağın üzerinde birikmiş kara. Kardan adam yapsam; belki çocuklar da bana katılır ve ben yine o eski ben olabilirim.

Sanmıyorum. Artık çok geç. Sırtımda yıllar içinde yüklendiğim sıkıntılar, kalbimde affedemediklerimin yüküyle, yapacağım kardan adam bile kambur, tek gözü kısık, sevimsiz bir yaratık olabilir ancak. Çocukların keyfi kaçar, belki rüyalarına bile girer, kabusları olmak istemiyorum. Artık kimsenin kabusu olmak istemiyorum.

Canını acıttıklarımdan, teker teker özür dilesem işe yarar mı? Affederler mi beni? Sanmıyorum. Yüzüme bile bakmazlar, telefonlarımı açmazlar ki. Hem ben affedebiliyor muyum, benim canımı acıtanları? İnsan ikiyüzlü ve bencil. Kendi yapamadıklarını başkalarından talep edecek kadar da cüretkar.

Erkeğim ben, evet. Böyle yaşadım hep. Sonunu düşünmeden, arkamda bıraktıklarımı aklıma bile getirmeden. O zaman şimdi neden bunları düşünüyorum? Neden kendimi üzüyorum? Olan oldu, kalan sağlar benimdir diyerek, arkamda bir sürü kırık kalp bırakmaya alışmışken; şimdi tüm bu saçmalık niye?

Evet, hüzünle gülümseyen o fotoğrafa bakmayacaktım. Biliyor gibi, en mutlu günümüzde bile gülümseyişinin altında hep hazır olda bekleyen o hüzün. Neden böylesin diye sorduğumda; biliyorum, yakıp yıkacak ve gideceksin, diyen o bilge bakışlar. Yumuşacık bir kalp ve yine kalp kırıklığı. Benim eserim.

Affet beni kadın, isteyerek yaptım. Ama yine de; ne olur, affet.

Şarkısı: Adam - Sibel Alaş

9 yorum:

Emine dedi ki...

aldın götürdün beni Aslım, bembeyaz günlerde eskilere..

Kuulumsu Kadın dedi ki...

hüzün.. tam anlamıyla yazın bana bunu hissettirdi. şarkıyı ayrı bi'severim. eskilere gittim, dönebilicek miyim bakalım?

Aslısın dedi ki...

Emine'ciğim, azıcık kalalım o zaman orada. Ortam da müsait:)

Kuulumsu kadın, hüzün, ben de onu hissederek yazdım, döneriz, sana söz yine baharlar gelecek. Öyle değil mi?

Kuulumsu Kadın dedi ki...

vallahi öyle! :) çok söylerim o şarkıyı kendime de herkese de. izninle günün anlam ve önemine uygun bu şarkıyı post olarak paylaşıcıım şimdi :) öperim!

Cute Curute Kosovali dedi ki...

hmmmm aklıma gülşenden adam şarkısı geldi şimdi :D yüreğine sağlık

Aslısın dedi ki...

Kuulumsu kadin, ne demek buyurr;)

Cute, tebrikler;)

didem dedi ki...

Hicbirsey eskisi gibi olmuyor birsure sonra. Sana katilanlarla yepyeni, baska biri oluyorsun.

Aslısın dedi ki...

didem, ne güzel demişsin, her katılan yanında bir izle geliyor, bırakılmak üzere.

vişnap dedi ki...

Adam haketmiş yapmasaydı zamanında ileriyi düşünecekti kırmayacaktı .İyi olmuş diyorum bana karşı çıkanlar olsada ....