7 Nis 2013

Kafatilki

Gidişatı yavaşlatmak ya da pause'a (duraklat) basmak istiyorum, bazen. Sırf içimdeki freni boşalmış kamyon, yokuş aşağı, önüne geleni ezip geçmesin diye. Araba kullanmayı bile bilmezken kamyon metaforuna bağlamam çok harika oldu. Ama bir yaya olarak freni tutmayan kamyonun nelere sebep olabileceğini tahmin edebilirim yani.

Neyse, çocukken izlediğim bir dizi vardı, sihirli güçleri olan sarışın, sevimli kız çocuğu işler sarpa sardığında iki elinin işaret parmaklarını havada birleştirir ve hayatı dondururdu. O arada donmayan tek kişi olarak, sahnede istediği değişikliği yapar ya da bir sonraki hamlesini düşünmek için zaman kazanırdı. Ben de o güçten istiyorum. İçimden ani bir dalga gibi gelen ve patlamazsam iki dakika içinde geçecek olan öfkeye karşı zaman kazanmak için. Evet, onu yönetecek kudret içinde, sihirli güç de içinde minvalindeki sıkıcı cevaplarınızı duyar gibiyim şu an.

Hafta sonunda bir günlüğüne Ankara'ya gittim ve anne evinde Karışık Kaset'i okudum. Kitaptaki kahramanın anlattıklarına benzer şeyleri yaşar ve aynı şarkıları dinlerken, kendimi kapattığım odamda, geçmişe yolculuk etmiş gibi oldum, kendi geçmişime. Bu yolculuk için daha anlamlı bir tercih olamazmış. Bu nedenle, bilinçsizce yaptığım bu seçimden ötürü huzurlarınızda kendimi ya da bilinçaltımı, öpüyor ve okşuyorum.

Araya bir yolculuk, bir partı ve bir kitap sıkıştırdığım, duyguların her manada şelale olduğu bir hafta sonu bittiği için memnun olduğumu söylersem yalan olmaz. İki günün özetine baktığımda, kendim için tek dileğim; dünyaya bir daha gelirsem; dengeli, tutarlı ve sakin bir insan olmak. Bu yaşamdan hiç ümitli değilim zira.
Çok yoruldum kendimden.








23 yorum:

morfea dedi ki...

işte o geçmişine döndüğün an "hayatı yavaşlatmışsın" aslısın...

Aslısın dedi ki...

haklısın, tehlike anında camı kırıp kitabı elime alsam olur mu ki? :)

Pilli Petro dedi ki...

hayati alistiginin aksine fazla yavaslattigin icin de boyle hissediyor olabilir misin? Sahsen bana sakinlik batar bi sure sonra rahatsiz olurum :-)

Onur Diribaş dedi ki...

Hatırlıyorum o diziyi :) Out of This World idi :) Senin öyle süper güçlere sahip olabilmen için babanın uzaylı olması lazım. Zira hatunun babası uzaylıydı hatırladığım kadarıyla. Küp gibi kristal bir alet ile iletişim kuruyordu babasıydı. Hatta bir bölümünde babasını da görmüştük diye hatırlıyorum. Yüzünü göremedik tabi, astronot kıyafeti benzer 80'li yılların metalik yaldızlı bir kostümü vardı. :)

Aslısın dedi ki...

yok be pillim, aksine hayatım yavaşladı diye biraz daha idare eder durumdayım ama bu konu benim kanayan yaram:(

Aslısın dedi ki...

Ay evet Onur ya, o dizi. Babası uzaylıydı, mavi ışık saçan üçgen prizma şeklindeydi diye hatırlıyorum. Ben de bir köklerimi inceleyeyim belki vardır bir uzaylı akraba:)

StummScream dedi ki...

Şu aralar en çok bulunduğum duygu durumu. Özellikle pazar akşamları yine işe gidip kim beni işleri daha hızlı yapmam için sıkıştıracak stresi yaşayıp, sabah olmasın diye koca gece boyunca uykusuz kalmak.

O an işte insan hayat biraz daha yavaşlasın istiyor ama tam aksine saatler peşi sıra akıp gidiyor.

Şuan olduğu gibi. O güçten bende istiyorum :)

Aslısın dedi ki...

stummscream, gücü yakaladığım an paylaşacağım, söz:)

morfea dedi ki...

Aslısın;

bu postunu okuduktan sonra dün keşfettiğim bir şarkıyı paylaştım senin için :)

Aslısın dedi ki...

ben dee sana hak ettiğin cevabı verdim yazdığın yerdee:) teşekkür ederim hem de:)

Onlyvili dedi ki...

"dengeli, tutarlı ve sakin bir insan olmak." cok sıkıcı olurdu be :))

vişnap dedi ki...

Sen gelsen de yorgun yüreğimden bir öpüversen de huzura ersem dinlensem Aslısınım çok çok yordular,kalbimi,hislerimi.Sonra da bana diyorlar sen neden agresifsin?Diyemiyorum ki bu gördüğünüz sizlerin eseri diye.Ben de seni yüreğinden kocaman öptüm bir taneciğim.

Aslısın dedi ki...

Vili varsin baskalari sıkılsın, bana rahat:)

Krakerim, her seye ragmen mukemmel olmak bekleniyor ya bizden o acidan kacis yookk:)

ÖZGÜR dedi ki...

Kız staj bu adına hayat dediğimiz var ya o işte, staj, alma öyle ciddiye! ( dürteleme sırası bendeydi galiba ) Bizler kendi kendimizle mutlu tipleriz zaten ne sıkılması! Hadi bakalım, unutunca geçer!

Aslısın dedi ki...

Ozgurr, stajda para bile vermiyorlar me ciddiye alacagim di mi ama yaa:))

Sevgi dolu bir dünya bu dedi ki...

o hayali ben de kurardım hep,ama çizgi filmi hiç görmedim,ayrıca yalnız da kalmak istemezdim mutlaka iki arkadaşımı da isterdim kendimle beraber :))o günlere gittim bir an,yıllardır kurmadığım bir hayaldi:)

Şevval dedi ki...

Durdurun dünyayı inecek var :)
Sakin, rahat. Zaman ne kadar da yavaş geçiyordur değil mi? Eğlenenlere ise ne kadaar hızlı. Ama hayatının yavaş olmasından dolayı eğlenen insanlar da vardır. Bulursan o güçten hepimize yolla :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba blogunuz çok hoş ve güzel başarılarınızın devamını dilerim sizi takibe alıyorum iyi çalışmalar abduko

B. dedi ki...

Aslıı nerdesinn??

Aslısın dedi ki...

Burdayim askim:)

B. dedi ki...

tamam o zaman :)

Blogger Bolat dedi ki...

Yavaşlatmak her şeyi ama ne mümkün hele biz İstanbullular için :(

Ademdensonra dedi ki...

diziyi bende hatırladım.bende o diziyi izledim.hatta o diziden kalan hayaller var aklıma kazınmış.banka soymak ve kızların eteklerini kaldırmak.