21 Eyl 2008

Eğitim alıyoruz da...

Yaklaşık bir haftadır aralıksız eğitim almaktayım.
Son dört gün Liderlik üstüneydi. Bir çok şey anlatıldı. Hepsi de doğru ve uygulanması gereken şeyler ancak yöneticiler iş performansının baskın olarak takip edildiği kurumlarda bu öğrendiklerini uygulama fırsatı bulabiliyor mu?

Özellikle eğitim aldığımız grup gibi şu ana kadar farklı yöntemlerle yönetilmiş ve henüz kimseyi yönetmemiş kişiler bunu yapmakta çok zorlanacaklar gibi geliyor.
Mutlaka ceplerine bir şey koyup gittiler ama koyduklarının ceplerinde unutulması ve çamaşır makinasında yıkanması ihtimali de yüksek.

Kurum baskıcı bir şekilde rakamları takip ederken bizim "işi değil insanı yönetmeliyiz" dememiz ne kadar uygulanabilir merak ediyorum.

Çok umutsuz olmak istemiyorum. Aslında insanların sadece biraz kendi hayatlarına odaklanmaları, bu eğitimde bahsedilen güzel konulara yönlenmelerini sağlayacaktır. Yeter ki buna zaman ayırmayı kafalarına koysunlar.

Ben bu kadar işin içindeyken ve bu eğitimlerde ne sağlamaya çalıştığımızın bilincindeyken uygulamada bir sürü hatamı fark ediyorum. Bunları fark ediyor olmam ve düzeltmeye çalışmam tabii ki iyi bir gelişme. Ama ben onlar gibi yönetilmiyorum ve yönetmiyorum.

Bu insanların gerçekten değişmelerini sağlamak sadece onların iyi niyetine teslim edilmese ve her yöneticinin bir rehberi olsa belki birebir çalışarak, eğitimden çok daha fazla fayda elde edilir.


Foto: mumsema.net


Hiç yorum yok: