6 May 2008

Batıl İnanç Dediğimiz Şeyler

Dün hıdrellezmiş, öyle dediler. Ben uygulamayı bilirim ama hiç yapmadım.
Ne yapılır Hıdrellez'de? Hayal ettiğin şeyleri bir kağıda çizer, akşam gül ağacının altına gömersin.

Hiç unutmam bir arkadaşım lisede basketbol takımında ilk beşe girmek için kendini 5 numaralı bir forma içinde çizmişti. Bir de aşık olduğu çocukla elele resimlerini...

Aslında burada işin özü; çok istediğin bir şeyi, belki hedefini belirlemek ve bunu gerçekleştirmesi için birilerine dua etmek. Batıl inanç diye dudak büktüğümüz şey aslında bize gerçekte ne istediğimizi, ulaşmak istediğimiz şeyi düşündüren ve hatta onun resmini çizdiren güzel bir gelenek gibi geldi şimdi bana.

Bir çok kez ne istediğimizi daha doğrusu bu hayatı yaşarken nihai hedefimiz nedir'i düşünmeye hiç kafa yormuyoruz gibi geliyor.

Bizi rahatsız eden ve hayatımızdan çıkmasını istediğimiz şeyleri sürekli kendimize ve çevremize tekrarlıyoruz amabiz aslında ne istiyoruz?

Hadi gelin bunu düşünmeye vakit ayıralım, hepimiz hayatta hedeflerimiz neler onları yazalım. Ama lütfen bana Ferrari demeyin, gerçekten sizin için değer taşıyan, hayatınızın aslında anlamını yansıtacak birşeyler bulun.

Bekliyorum...


ps.Ben de bu konuya biraz daha kafa yorup, hedeflerimi yazacağım.


Foto: trekearth.com

Hiç yorum yok: