13 Eyl 2010

Okul Günü

Okulun başladığı günlerde, içimde bir merak; sınıfa yeni birileri gelmiş midir, giden olmuş mudur, bu sene nasıl geçecek, öğretmenlerden değişen var mı, gibi sorular belirirdi kafamda.
Hem üzülürdüm, upuzun tatilin bitişine hem de yeni bir başlangıcın hissettirdiği heyecan iyi gelirdi ruhuma. Yazdan kalma bronzluk, okul formlarında da her kıyafette olduğu gibi daha güzel durur, güneşten saçların rengi açılmış, herkes daha bir güzelleşmiş gelirdi, gözüme.

İlk gün ders yapılmayacak olmasının  verdiği güvenle, o günün tadını çıkarmaya çalışırdım. Arkadaşlarla kavuşma, okul bahçesini gözlerle tarama usulüyle varsa hoşlanılan çocuğu çaktırmadan arama, görünce başlayan kalp çarpıntısı ya da "amaan bunu mu beğenmiştim ben?" diye artık beğenmediğinin farkına varma.

Bütün bunlar çok geride kaldı. Şimdi okul heyecanı benim için, Can'ın okul hazırlıkları, defter, kitap kaplama, azıcık da onun heyecanından bir parçayı sahiplenme olarak devam ediyor.
Bugün, okul kıyafetlerini giydi ve servisine bindi.
Koca yazı bisiklet üzerinden geçirdikten sonra o kıyafetlerle, ben bile yadırgadım ve içten içe azıcık acıdım Can'a; özgür günleri geride bıraktığı için. Yeniden bir sınıfla beraber hareket etmek zorunda kalacak, canı bahçeye fırlamak isterken, sadece camdan dışarı bakıp hayal kurabilecek. Bu arada da öğretmene yakalanmamaya dikkat edecek. Yemeğini bir okul dolusu insanla yiyip, ancak vakit geldiğinde eve koşabilecek.

Evden çıkarken, annemin arkamdan kapıyı kapatmadan önce "şemsiyeni de al, bu defteri işe götürmeyecek misin?" diye sorması; yeniden küçüldüm, ceplerinize girecek boyutta okula gidiyorum hissi uyandırken; her şeyin farklı olacağı düşüncesiyle, zamanında büyümek için ne çok sabırsızlandığımı hatırlattı.

Görsel: Ahmet Coka

13 yorum:

A-H dedi ki...

hepimiz oyle degilmiydik Asli, buyumeye herseyden cok hevesli ve buyumek icin sabirsiz :)
sanirim insanlarin dogasinda var buyumek icin cirpinmak ve buyuyunce de cocuklugumuza ozlem duymak :)
bu arada Turkiyede okullar mi acildi bugun?

Aslısın dedi ki...

valla öyleydik A-H, bazı okullar açıldı, geneli haftaya başlıyor.

Adsız dedi ki...

vayyy. ne güzel yazıydı bu :) geriye götürdün de getirdin beni. keşke hiç getirmeseydin. ama defter kaplayıp ''hadisene geç kaldınn'' diye söylenmenin de keyfi var şimdilerde :)

dunyada bir balık dedi ki...

Ben de en çok kalem defter kırtasiye malzemeleri alışverişini severdim annemle bayılırdım yahu :)

A-H dedi ki...

Asli aklimi aldin yahu :) kardesimin okulu haftaya basliyor diye biliyorum dedim eyvah unuttum canima okuyacak :D
neyse sanirim onun ki bu hafta baslamiyordu, yani umarim, yani bilmiyorum.... offf :)

aslı hayvanı dedi ki...

okullar normalde 20 eylül'de açılıyor. birinci sınıfların oryantasyonu var bu hafta. kızım da yarın başlayacak. kalbim ağzımdan çıkacak, öyle heyecanlıyım. neredeyse o beni sakinleştirecek. ne oluyorsa bana :)

Sokak Kedisi dedi ki...

Aslıcım aynen dediğin gibi heyecanlar yaşardım ve yaşıyorum. Aslı Hayvanımın dediği gibi bizim evde de okul heyecanı tam gaz zirve yaptı, formalarımız alındı, yıkandı, ütülendi, askıya asıldı. Yarın okulumuza gidip eğitim hayatının ilk senesine adım atacağız heyecan ile. Ben okulda olmaktan hep çok mutluydum, mayamda eğitilmek var herhalde :))) Dilerim oğlum da aynı keyfi bulur okulunda.

Anneciğin de tam tekmil göreve dönmüş nihayet, çok sevindim :)))

Tüm yavrularımızın yeni eğitim öğretim yılı hayırlı olsun, Allah hepsine zihin açıklığı versin ;)

Sibel dedi ki...

Ah bebişim, ben de tam okulun ilk günü yazısı yazmıştım :)
Yeni dönemlerinde güzel şeyler öğrensin, güzel günler geçirsin küçük böcüklerimiz..

Aslısın dedi ki...

Syrakusa: yoktan mutluluk yaptın kendine be :))

dünyada bir balık: can şu an okulla ilgili hiçbir şeyi sevmiyor :))

A-H: Bazıları böyle panik olma :)

adaşım: ben birinci sınıf öncesi istifanın eşiğine gelmiştim stresten, geçiyor sonra merak etme, herif benden daha sakin karşılamıştı aynen seninki gibi :)

Sokak kedim: Amiin :) aman dua et oğlan sana çeksin, benimki bana çekmiş zira:)

Sibelciğim: Hemen okuyorum, bakayım neler yazmışsın. Mutlu olsunlar, kafalarını iyi şeye çalıştırsınlar, amin :)

Dallama Blogger dedi ki...

Harika... Vallahi yine yine yeniden geçmişe gittim.
Benimde hep karnıma ağrı girerdi 26 yaşına geldim masterdayım halen ağrı giriyor :D

Sazan dedi ki...

Ne güzel yazmışsın, biz büyüdük, büyümek istemiştim kabul ama bunca çabuk değil sanki... Şimdi çıkarsam o topukluları, koşsam ilk zil sesine, deli derler di mi?

Deseler mi?

bad-ı saba dedi ki...

Ablamın kızı da başladı bugün okula.
anasınıfını pek bi sevmişti ama 1.sınıfı o kadar seveceğinden pek emin değilim. ben de acıyorum eğer okursa önünde hakikaten uzun bir yol var.

Aslısın dedi ki...

Telekinesis: okul ve mide ağrısı birlikte çalışıyor o halde :))

Sazan: hadi koş, desinler be, diyen kaybeder :)

bad-ı saba: inşallah sever zira dediğin gibi uzuun bir yol var, ne kadar geç bunalırsa o kadar kâr.