13 Ağu 2011

Dede

Bazen kendini çok şanslı hissedersin. Etrafına bakarsın ve yanındaki güzel insanlar sana bunu hissettirir.

Bu akşam bir an karşımda oturan adama baktım ve bunu hissettim. Torununa sevgiyle bakışı, onu anlatırken gözlerinde beliren pırıltı, onun için yaptıklarını anatırkenki saflığı, temizliği, sevgisi. En önemlisi de güzel kalbi.

"Çok şanslısın Aslı salağı" dedim kendime. Sarılmak istedim ona, keşke babam olsaydın demek istedim. O zaman ben de kocam gibi sağlıklı bir insan olurdum, onun gibi bakardım dünyaya demek istedim. Ama yapamadım, yazıyorum. Bu yüzden salağım işte. Sadece gözlerimle ona sevgimi göstermiş olabilirim, ondan da emin değilim.

Gerizekalıyım işte, şu anda o içeride uyurken bunu yazıyor olmamın ne önemi var? O bilmeyecek hiç ama o kadar duygulandım ki; akması lazımdı bir yerden.
İnsanlar anne-babalarını seçemiyorlar evet. Kimisi, sadece sevgi ve güven veriyor evladına, kimisi kaygılar ve korkularla dolduruyor içini, bir ömür taşısın ya da bir yerde uyansın ve yükü kenara bıraksın diye. Öyle veya büyüyoruz işte, bazen büyüdüğümüzü sanıp çocuk kalarak, bazen gerçekten büyüyerek.

Şanslıyım, çünkü benim gibi Can'ın da ileride dedesiyle ilgili şahane anıları olacak. Hatta o benden daha şanslı çünkü onun sadece dedesi yok. 

Çok duygulandım evet, kendime de hala salak diyorum çünkü öyleyim.


19 yorum:

Onur dedi ki...

Şapşal salak! :)

sestod dedi ki...

Ben de duygulandım yazını okurken... Ben de iki dedemi de görmedim mesela... Herkesin bir yerlerden oluyor eksiği, ya da bilmiyorum olmuyor... Bazıları kolay bir hayat geçirirken bazıları daha güçlü durmak zorunda kalabiliyor rüzgarlara karşı... O rüzgarlar belki çok şey alıp götürüyor ama başka hiçbir şeyin veremeyeceği bir şeyi veriyor: direnç...

Keşke zor geçen bir hayatım olsaydı demeyeceğim öyle dersem samimiyetsizlik etmiş olurum... Ama güçlü olmayı çocukluğunu zor geçirmiş birinden öğrendim, çok yakınımdaki birinden... Belki onun kadar öğrenemedim bile...

Bi de... Karşındaki anlamıştır elbet gözlerinin dilini, ama bazen duymak daha çok hoşuna gider insanın ;)

HerbiRenk dedi ki...

senin asla salak olduğunu düşünmüyorum, düşünemem de! dediğin doğru insanlar anne babalarını seçemiyorlar, bu da gelişirken çocuklarda bazı duygusal durumlar oluşturabiliyor... ama sen farkındasın işte bu yüzden salak olamazsın...

ayrıca Can'ın dedesi senin de baban sayılmaz mı?;) şanslısın bence:)

Aslısın dedi ki...

Onur, ben de seni:)

sestod, deme zaten zor gerçekten. umarım öyledir, anlamıştır.

herbirenk, evet haklısın babam. bir de çocukken karşılaşsaymışız işte:)

hippilazman dedi ki...

senin anne olmana halen şaşıyorum, gözümde lolita yaşlardasın ... :D hahah can da şanslı böyle bir annesi var =) teyze desin bana da... teyze olamayacağım nasıl olsa hahah :D

Aslısın dedi ki...

hippi, öper, severim seni, lolitaymış:)) desin tabii, sen iste, hemen sırnaşır zaten bir iki konuş, bayılıyor ilgiye, aslan erkee:)

Sitare dedi ki...

ağlıyorum
şu cümle "İnsanlar anne-babalarını seçemiyorlar "benim öz ifademdir hakim bey.tüm suçlu duygularım tüm depresif tavırlarım akıl götürmez kaygılarım bu cümleyle aşikar.çocuklarıma dede,anneanne istiyorum hakim bey.gözleri gülen,hayatı seven,yolumda yürü ve hep kendin ol diyen iki olmuş olgunlaşmış insan istiyorum.sağım solum karanlık.bu karanlık ve ıssız yerde eşşek kadar olsam da öce ben üşüyorum hakim bey sonra çocuklarım:(

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Bence Can cok şanslı senin gibi samimi ve duygusal bir annesi olduğu icin:)

K.C.S. dedi ki...

Az önce sarıldım diye bi' şey yazdım abimin hesap açıkmış sanırım(:

Her neyse ben sarıldım sana bilesin (:

Aslısın dedi ki...

Sitare, ne yaptın bana:(

kitap kurduyum ben, ona hep göstermeye çalışıyorum ama daha şanslı olsaydı keşke.

K.C.S., canım, duygulandım ben de. Diğerini yayınlamadım bunu görünce.

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Bi şey söylicem..Karşındaki senin bakışından anlamıştır zaten ne duygularla baktığını, emin ol hissetmiştir..Birde, duygularımızı çok açığa vurduğumuz zaman salakça oluyoruz..Açığa vuramadığımız zamanda salakça oluyoruz..Ne olacak bu halimiz bilmem :):)

YaşamPINARIM... dedi ki...

ay sen ne şanslı bi hatunsun öyle; kendi yüzüne baka baka salak gerizekalı diye hakaret edebilecek kadar özgüvenin var.. =)))

ay sen ne salak hatunsun öyle senin gibi fındık-fıstığa gerizekalı denir mi!
kınadım seni! :D

öpücüks...

Bolat dedi ki...

Gayet insani ve medeni duygular:)

didem dedi ki...

Dedelerin yeri baskadir. Can'n sansi dilerim hep boyle devam etsin. Kendine oyle seyler deme sen cok hassas bir o kadar da seker birisin:)

Aslısın dedi ki...

müyemadiyen, :))) belki de açığa vurunca o kadar salak olmuyoruz, biz öyle diyoruz kendimize:)gel anlaşalım:)

pınarcım, özgüven falan değil valla kızıyorum, ne var ki insan kendine canım benim de der, salak da der:) ben ikisini de derim, herkes der, valla bak:)

Bolat, insani de keşke içten dışa vuruşu da insani olsa:))

didem, utanıyorum, bunları söyleyin diye yazmışım gibi geliyor yorumlarınızı okuyunca. salaklaştığım oluyor işte, yazıveriyorum. hep öyle demiyorum kendime merak etme canım benim.
can evet inşallah hep şansı devam eder, onu seven ve sevdiği insanlarla olur.

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

yine dünyaya gelsem yine annemin babamın kızı olurdum. iki dedemi de çok severim. hatta annemin babası bana iki gözüm der. sevdiğim bişeyi yalnız yiyemez boğazından geçmez ben yokken.
kızım da çok şanslı dede konusunda. ikisi de gözünün içine bakıyor.

sevdiklerimiz ve sevenlerimizle olmak dileğiyle

zehir hafiye dedi ki...

kuzucum, can'ın dedesi bana da baba oldu biliyorsun... insanda oyle bir sıcaklik etkisi vardır onun.
ama haklisin, biraz gosterebilsen pek sahane olur ama olsun, onlar biliyor seni... ailemizin kuzusu :)

Hatice KLMC dedi ki...

Benim oğlumun ismi de Can,ne garip oğlu Can olan birilerini duyunca,hemen içim ısınıyor..Şanslı çocukmuş Can dedesinden ötürü ve bence annesinden ötürü de..sevgiler...

Aslısın dedi ki...

evet ben de gördüm Hatice
teşekkür ederim, umarım benden ötürü de şanslıdır:)