6 Eki 2011

Ey ruh!

Akıl bu işte gidiyor bir o yana bir bu yana. Ne yaparsın?
Bir anda her şeye hakim, ne istediğini bilen şahane bir insanla tanıştırıyor beni. Sonra aniden, ürkek, ne yapacağını kestiremeden öylece duran birisini getiriyor karşıma. Hepsiyle tanışıyorum, el sıkışıyoruz ve birbirlerinden bu kadar farklı olmalarına rağmen "bendensin" diyorum ikisine de. Yoo, kandırıyor değilim onları, tanıyorum, kendimden biliyorum.


Siz neler yapıyorsunuz bu arada? Nasıl bir ruh hali içindesiniz? Sonbahar nasıl davranıyor size? Ne çok anlamlar yüklüyoruz; havaya, mevsimlere, aya, uçan kuşa, bulutlara, değil mi? Yoksa ben mi yüklüyorum sadece? Hadi canım oradan, okuyorum işte yazdıklarınızı. Hepiniz yapıyorsunuz.


Bütün sabah öyle güzel şarkılar dinledim ki; teknik imkanım olsa size link'lerini verirdim.  Şarkılara bile "gözün kör olsun" diye söz yazan insanlar var. Yukarıdaki soruma bunu da düşünerek cevap verin. Ya da "şarkılardan fal tuttum" diyenler. İnsanlık hali ne yaparsın, değil mi?


Bazen kontrolü yardımcı pilota vermek, şarkılara, filmlere, okuduğun satırlara yaslanmak istersin. Tek başına duramıyorsundur ya da durduğun yerden uzaklaşmaya gücün yoktur. Gücün olmadığını sanırsın, buna inanmak istersin.

Kafası çalışan, iyi dostlar edinin. Göremediklerinizi, tüllerin arkasında hayal meyal seçtiklerinizi, bir anda görünür kılar onlar. Gözleriniz kamaşsa da acısa da; yalandan yaşamayı kim ister ki?

Kimselere anlatmadığınız mücevher kutusunun en dibindeki hikayeleri çıkarmayı bilir onlar. Kutu açıldığında etrafa yayılan küf kokusunun havaya karışmasıyla ruhunuz başka formlara bürünür. Formu değişen, değişebilen ruh güzeldir.

Sevin ruhunuzu, ondan başka kiminiz var ki?

11 yorum:

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

yazdıklarını okuduktan sonra dolan gözlerimin akmaması için emek sarfettiğimi söylesem heralde nasıl bir ruh hali içinde olduğumu anlarsın. ne sonbahar ne başka bişey herşey bana karşı cephe almış gibi :(

Pilli Petro dedi ki...

"Kafası çalışan, iyi dostlar edinin. " benden bugünden beri bunu düşünüyorum. kafası çalışsın ve de hain olmasın, bencil olmasın mesela. çok şükür bi tane var bende.

havalar dersen beni üşütüyor ama olsun, üşüyünce kafam çalışıyo, gözlerimdeki sis perdeleri kalkıyo...

AVRAM dedi ki...

Ocakbaşında yenilmiş mis gibi adananın lezzetine, içilen rakının yayılan anason kokusuna anlam yüklerim ötesine, hayır..

OnlyVY dedi ki...

Ve diyorum ki! Seni tanidigim mecraya da Evren'e de cok tessekkur ediyorum. Her ruh halini ve ruhunu da seviyorum senin :) ve betimlemelerini :)

K.C.S. dedi ki...

E ben hem ruhumu hem senide severim (:

Aslısın dedi ki...

Nilhan, deme öyle, yapma, ağla tutma kendini, rahatlayacaksın.

pilli petro, sis perdeleri kalksın, beynin zaten her türlü çalışıyoe ben biliyorum.

avram, hocamsın.

only, evren en yakın arkadaşımız, karşılıklı olduğundan.

Aslısın dedi ki...

k.c.s, ben de seni:)

ozgurtamsen dedi ki...

Önce yaz; oradan oraya savruluyorum, herkeste kendimden bir şeyler buluyorum diye. Sonra ''sonbahar size nasıl davranıyor?'' Aşkolsun.Yapraklar, rüzgar,bulutlar bile yerinde duramazken biz insancıklar ne yapalım be Aslı? Savrulup duruyoruz işte. Sevgiler...

x-coach dedi ki...

iyi kötü güzel ve çirkin her biçimdeyiz.
bazen isyan etsek de derinden, hayat tutuyor ellerimizden aldırmadan...

beenmaya dedi ki...

şimdi sen;
içine mi yağıyorsun?
içinden mi?
hangi buluttan nem kaptı yine yüreğin?
hangi zamanın yansıması bunlar?

diye sorduğum zamanlardır hep son/bahar...

Aslısın dedi ki...

özgür, valla doğru ama ne yapayım ben de savruluyorum işte:)

x-coach, candan erçetinn)

beenmaya, ne güzel sorular, hepsini yapıyorum zaman zaman dediğimiz zamandır belki de.