20 Ağu 2009

Denge Meselesi

Denge, dengesizlikten doğar. Dengede olmak, hiç kıpırdamamak değil, hareket etmek ama düşmemektir.

İnişler-çıkışlar, kahkahalar-hıçkırıklar, nefretler-özlemler arasında gidip, gelerek dengeni bulmaya çalışırsın.

NesTal demiş ki "Şu sanal dünyalarda sosyalleşirken acaba asosyal mi oluyoruz?"

Ben kendimden yola çıkarak cevaplayacağım bu soruyu.
İnternette çok fazla vakit geçirdiğim oluyor. Bir dönem oyun oynardım. Sonra blog yazmaya başladım. Başka blogları okumak, friendfeed, facebook, okuma sitesi gibi bir sürü sanal dünyaya girdim, çıktım, çıkmadım kaldım.

Gerçek hayatta hiç görmediğim ama kafasının içini çok sevdiğimi arkadaşlarım oldu. İşyerinden bazı arkadaşlarımla, sanal ortamlarda da görüşmeye, paylaşmaya devam ettim.
Bu arada arkadaşlarımı da gördüm, beraber yedik, içtik, eğlendik.

Bir şekilde bazen birisini daha çok yaptım bazen de diğerini. Sanal arkadaşlarımla daha çok vakit geçirdiğim de oldu, sanal olmayanlarla da. Bazen de kitap okudum ve hiç kimseyle görüşmedim.

Kısacası sen o anda neye ihtiyaç duyuyorsan, onu seçiyorsun.
Dengeyi de bir şekilde buluyorsun.
Korkma asosyal olmuyorsun!


Photo by D. Sharon Pruitt

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben asosyal değilim :)

Normal olarak insanlar bu dengeyi o andaki ruh hallerine göre kuruyorlar. Ben her tarafa yetişmeye çalışıyorum ve oldukça keyif alıyorum bu durumdan. :D

Aslısın dedi ki...

Ben de Emrah, ben de değilim :))

Eliza Doolittle dedi ki...

Tamamen katiliyorum! Ben cidden sosyal bocek bi insanim, cok fazla arkadasim, aralarindan en az bi 10 tane de sonuna kadar inanip guvendigim dostum var. Yine de blogging dunyasinda yazmaktan/okumaktan/tanisikliktan muthis keyif aliyorum, bunu da asosyallik diil, aksine sosyalligimin tamamlayici bi parcasi diye gormeye basladim ;)

NeS dedi ki...

Öncelikle verdiğin karşılık için teşekkürler. :) Sanal ağların bilinçli kullanıcıları olduktan sonra kim korkar asosyal olacağım diye sanal ağlardan. :))

Aslısın dedi ki...

Evet NeSTaL, heyyytt be, çözdük mevzuyu :)
Eliza'm sosyal böceğim, yürü be :))

Aslısın dedi ki...

Evet NeSTaL, heyyytt be, çözdük mevzuyu :)
Eliza'm sosyal böceğim, yürü be :))

Büşra Bayram dedi ki...

bende bir ödülün war:)

NeS dedi ki...

Bu sefer mim değil, ödül yolluyorum sana. :)

Paşa dedi ki...

nestalin kitap önerisinden bu konuya atladım tatildeyken pc nin yokluğu ilk zamanlar çok zor gelmişti 40 gün yoktum ve sonra bu yokluğa alıştım ama bir yanım boş kalmıştı.Gerek haberleşme gerek bilgi ihtiyaçlarında kolaylıkların zorlaştığını farkediyorsun. Herşeyin dozunda bırakırsak asosyallık b,ile güsel yahu:)

lezzettabağı dedi ki...

Bende ara sıra asosyalleşiyorum galiba!Elimde kitap çekiliyorum köşeme,kimseye pas vermiyorum.Ya da dalıyorum bloglar alemine,bir bakıyorum zaman su gibi akıp geçmiş...Napalım hayat bazen de böyle devam ediyor!