13 Kas 2011

Başladığı ruh haliyle bitemeyen yazı

Hava, Teoman'ın eski şarkılarını dinletiyor. Melankoli kokuyor her yer. Depresif değil, sadece melankolik.

Severim hüzünlü şarkıları, filmleri, kitapları. Melankolinin tadını çıkarabilmek güzeldir. O hüzünden zevk almak, dibe batmadan, yüzeye çok da yakın durmadan, aralarda süzülmek, bana yaşadığımı hissettirir.

Gittikçe grileşti hava, benim gibi güneşsever bir insanın, kırk yılda bir güneşsiz bir günü sevmesine izin vermeyecek, anlaşılan. Bu arada, az önce canım Vili, mumlar nedeniyle bu havadan hoşlandığımı söyledi. Haklı, o sarı ışık, ihtiyacım olanı veriyormuş. Mumları yakmıştım da. Yıllar önce bir yerden alıp da yakmaya kıyamadığım mumlardan birine kıydım. Kıymadım yahu, yaşadım, tadını çıkardım. Tıpkı, yazmaya kıyamadığım defterlerime yaptığımı uyguladım ona da. Yazıyorum, yakıyorum çünkü onun için varlar.

Bir kenarda tozlanmalarının ne anlamı var? İçimizde de böyle yaşamaya kıyamayıp, tozlanmaya bıraktığımız, güzel duygular var mıdır acaba? Çok sevinecekken, sevinmekten bile korkup, öyle kalmak. Ya da hayran olunacak bir güzelliğe kendimizi kaptırmak üzereyken frene basmak, gibi?

Bence vardır ve maalesef onları çekmeceden çıkarıp, karar verdim seni kullanacağım defter, mum, kalem, demek kadar kolay değildir, kullanmaya başlamak. Fark etmek gerekir önce, engellere dur demek, yaşamayı seçmek gerekir. Çok yorucu değil mi?

Hı-hı yaşamayın zaten, eksik kalanlar, öldükten sonra kahkahalarla gülerken size; Kayahan'ın iğrenç şarkısını söylersiniz içinizden: Ben nerede yanlış yaptım?


11 yorum:

Onlyvili dedi ki...

Vili'n yesin seni :)) Kullanmaya kiyamadigim defterler! Yasayamaya kiyamadigimiz anlar gibi.. Melankolinin bile tadina varmak lazim ..

Emine dedi ki...

evet çok yorucu Aslı'm..eşyalara hiç benzemiyor..

Aslısın dedi ki...

Vili, evet evet:)) gelsene.

Emine, ee o zaman? hadi canım, hadi, anladın sen.

Bero dedi ki...

Direk muma konsantre oldum, onu harcamak için "önemli gün" un gelmesini beklememişsin ya, iste asıl güzellik orda

Aslısın dedi ki...

bero, evet bitmek üzere ama:) olsun güzel güzel:)

Adsız dedi ki...

Var var öyle durumlar ve bence kendimize en çok böyle durumlarda yazık ediyoruz.

Adsız dedi ki...

Melankoli diye bişey yoktur. Az Kayahan vardır.

didem dedi ki...

Olmaz mi? Doludur bir kenara attigimiz, bastirdigimiz duygularimiz...

Aslısın dedi ki...

k.c.s ve ettiğimizi bile bile yapıyoruz.

syrakusa, kayahan ile melankoliyi yan yana getirme, melankoliye ayıp be:))

didem, olmaz mı çok olur hem de:)

Avram dedi ki...

Kadın tencere tava saklaması, dolapların köşesinde açılmamış battaniyeler, hediyelik eşyaların saklanması gibi. Alınır saklanır.NEymiş, lazım olur birgün. Ömrün gidiyor daha neyine saklıyorsuuun, desen yine anlamaz. Kız kurusu olmuş, ayy etraf ne der.Ne diyecek, teyzeme bak coşmuş, kimbilir gençliğinde nasıl coşkundu der, en fazla. Ya da amcam; her neyse. İçte de dışta da saklamayacaksın, freni patlamış yüklü tır gibi olmaksa istediğin olacaksın.

didem dedi ki...

Sonunu super bitirmissin Kayahan'la:)) Dovunene kadar yapacaklari simdi yapmak lazim.